6 år

                             

sedan fick jag mitt körkort, jag minns fortfarande hur härlig känsla den dag!
Jag var helt nervös och kunde inte sitta stilla i skolan men jag gjorde gott jag kan, tur att ingen märkte hur jag beteende mig. Minns den dag var det vackert vädret, blå himmel och sol skiner men svinkallt med snö, urk.
Jag träffade vägverkete-kille som skulle åka med mig i uppkörning, han verkade trevlig. Jag kollade allt i bilen och sen börja körde, nervös som fan..Jag höll mig lugnt. Körde runt och var på väg tillbaka till vägverket och jag trodde jag misslyckades för jag körde LITE fel men tur att jag tänkte klart. När vi stannade på parkering och han såg på mig och sen började han log å skrattade och sa grattis så blev jag överlycklig! Då var det en torsdag, nästa dag skulle jag åka hem till skåne och jag lät bli att sms till mina föräldrar och jag klarade.

På resan hem då var jag nervös och sen träffade jag pappa som skulle hämta mig och jag försökte hålla mask men det gick inte då började han misstänksam och frågade om jag fick körkortet och jag sa bara JJAAA, fan oxå kunde säga nej föratt försökte ljuga honom men det gick tyvärr inte och då blev han jätteglad och jag bad honom att inte berätta för mamma. Vi åkte och hämtade min syrra och åkte hem då kom mamma och Helge till oss och säger hej och kram. Jag var helt nervös och pappa höll tyst så gott han kunde och min syrra visste inte. Några minuter frågade jag mamma om jag kunde låna hennes bilnyckel och hon tänkte inte klart och sa bara va va sen började hon förstå och blev jätteglad. Min syrra fattar lite senare, då ville hon följde med mig när jag körde runt.

Jag kunde inte glömma den dag, en av de bästa i mitt liv

Kommentarer
Postat av: Petra

Sköönt! Jag blir nog aldrig klar att ta mitt körkort :( PUSS

Postat av: Lina

Kul att du läser min blogg. :) Jag ska skaffa körkort. Hoppas att det blir innan julen. :) Kram

2009-03-11 @ 18:20:54
URL: http://rudolfinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback