farmor

Min mamma berättade för mig när pappa pratade med farmor i telefonen och han berättade att han ska pensionär, imorgon är hans sist dag på jobbet. Farmor sa VA?! Min son ska pensionär som jag?!

Det har hänt ganska kul när hon sa saker. När vi var i Tallinn och firade på hennes födelsedagen då skulle pappa hjälper henne med något, minns inte. Då sa hon 
Nej jag klarar mig själv, gamle gubbe till hennes egen son.


Farmor och jag i Tallinn <3



Hon har bott på äldreshem i Tallinn i Estland i ett år, först trodde hon är på semester i Spanien. Men det tog tid på henne att förstå det är hennes hem. Jag var van att hon bodde i Stockholm och lättare att åka till henne i Stockholm när det händer kul men nu kan jag inte åka lika lätt som förut, jag har börjat förstått att hon bor i hennes hemland. Först kändes det väldig konstig. I juni ifjol åkte jag och mamma till farmors lägenhet och kollade saker vad vi ville ha. Kändes väldig tom utan henne.

Hon lade en kaffemugg med flagga Estland det stod Till Alba-Luz farmor Hilly, så blev jag rörd.  

Så ska jag inte använda den

När vi var besök hos henne och såg på pappret hon skrev
Ryska maffin har kidnappat min son

Saker hon säger är kul. Samtidig är hon rörlig i huvudet

Hon berättade också att ålderhem hade fest då en man ville dansa med farmor först sa hon nej och sen OK. Dansade i några steget då sa hon till mannen Jag vill inte dansa med dig för du dansar dålig och dumpade honom, jag tänkte bara herregud, hur kan hon göra så? Han blev säkert ledsen.
Fy på dej, farmor

Kommentarer
Postat av: Emelia

Hej på dig! :) Haha, cool farmor du har! Jag börjar 4:an i höst, så det är snart min tur. :) Allt bra med dig? Vi ses ju på Camillas studentmottagning! Kram

Postat av: Jinna

Din farmor är MIN kompis. :)

2008-05-29 @ 18:45:16
URL: http://www.jinna.se
Postat av: Signe

Ha ha diggar henne! Hoppas allt bra med dig ananrs!

2008-05-29 @ 21:15:58
Postat av: Annika Sjödin

Fotbollfans och freak du lilla brunöga!Kul läsa lite

2008-07-01 @ 20:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback