GERMANY

Igår åkte jag å några vänner till Tyskland för minisemester. Mysigt var det och underbart väder!
När vi var framme i Tyskland då gick vi ut till bussen då kom en gubbe och stoppade mig, bara mig, jag blev klart orolig och undrade vad skulle hända och han visade sin pass så förstod jag att jag måste visa mitt pass. Han tog passet och gick inne i rummet och där kapten ringde till Sverige för att kolla om stämmer med mig och sånt. Jag har aldrig upplevt det. Jag tror orsak min hudfärg och han ville ha extra kontroll. Varit där ifjol men ingen stoppade mig.

Vi åkte in lilla by där kan man shoppa och äta. Vi kollade tid som bussen skulle tillbaka till båten innan vi åkte till byn. Efter vi shoppat klart då gick vi tillbaka till busshållplatsen och det blev helt fel. Det blev lite konstig med tidtabell i byn som vi förstod inte riktig så var vi tvungen att åka me taxi. TUR! Annars missar vi båda båten och köper sprit i Bodershop som ligger hemsk nära båten. 

Vi åt buffe på båten hemresa. Gott var det verkligen!
Sen drack vi lite och stolar är fullt  för en del låg på soffa och sov. Så var vi tvungen att sitta på golvet, obekväm.

Tack för igår!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Roligt att du hade kul, men lät inte så roligt att bli stoppad av någon sådär.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback