Silver....

igen för Brasilien. USA vann 1-0 efter förläningen efter riktig riktig rysarefinal. Jag är beunderar på båda lag. USA har blivit mycket bättre än ifjol. Då har USA svensk förbundskapten, Pia Sundhage efter de sparkat en annan tränare efter VM ifjol, där förlorade USA semifinal mot Brasilien med 4-0. Efter de fick ny tränare då jobbade hon hårt att bli bra och stark lag i 9 månader innan OS. De har klarat sig jättebra utan den skadad Abby Wambach som bröt i ben före OS. Men jag saknar Abby ändå.

Men jag är SÅ glad att Brasilien slog Tyskland i semi.
USA målvakt Hope Solo, räddade massor från Brasilien. Så hoppas jag på att hon blir den världens bästa målvakt. Hon är oxå snygg.

Jag förstår att USA spelare älskar Pia.
Pia har även vice förbundskapten för Kina damlandslag tillsammans med Marika Domanski Lyfors under VM.

Grattis till guldet Pia Sundhage & hennes tjejer!
 


  Marta kämpade å kämpade
 Brasiliens 20 åring målvakt tog det hårt, lovade målvakt i framtiden




                                Jag tror på er i fortsättning

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag håller helt med dig om Brasilien och deras målvakt har en god framtid med hennes karriär som målvakt. De har gjort mycket bra insats under OS, till ex, de slog över Tyskland. Det är underbart att se på USA har vuxit och bättre som spelare. ;)

Postat av: Petra

Tack för din hälsning i msn! Du hann vara offline när jag skulle skicka tbx! Kram

2008-08-24 @ 17:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback