EuroPride



                              


Nu är man hemma igen från EurePride. Hade jättekul!!!!!
Träffade vänner som inte sett på ett bra tag och folk från andra länder. Det var rätt kul.
Varit på parken, och varit på dövtält. Jag glömde bort att foto tältet, trodde har men nej.

Torsdag:
Jag var framme i Sthlm vid lunch och en vän mötte mig i tågstationen och åkte hem och lämna väska sen tillbaka till stan och fest har börjat. Jag njöt!
Schlagermusik var på scen så såg jag 
Linda Bengtzing , Charlotte Perrelli ,  Andreas Lundstedt , Mona Sahlin , många kändis som jag inte kom på. Mona Sahlin är så härlig kvinna!
Det var mycket trång folk på parken för att lyssna på dem. De var bra tycker jag. Jag är döv men jag älskar att lyssna på musik typ känner bas. Senare på kvällen skulle jag åka hem med vän som jag bodde hos, han hade grannen med sig, grannen är från Chile.

Fredag:
Nästan samma sak som torsdag. Lite mindre folk för ingen schlager på platsen och det var annat musik, vet inte vad det heter. Vi tittade också på teater för döva, fyra gaykillar som med och berättade om hur de kom ut samtidigt teater dem.
Mycket bra! Och efter det gick jag till utanför parken ch började dricka med några bögar. Kul

Lördag:
Jag gick hem till granne och han fixade klänning till paraden, i hans hem fanns två kvinnor som är från Chile. De talade på spanska. Härlig känsla, bara latinos på en ställe :) De bjöd whiskey med läsk vid halv elva. Men tur jag blev inte full.
ville vara helt säker på paraden och minns allt. Vi åkte tillsammans till Humlegården där start paraden.

Under paraden var det ungefär 152 olika grupper som med i paraden, regnade hindrade inte oss. Vi njöt och friade.
Vi döva tecknade " Vi döva Vi homosexuella Vi pi stolta " Vi döva fick mer uppmärksam under paraden.
Regnade som fan men vi njöt ändå. När paraden är slut så frös jag och skyndade mig att åka hem å bytte om. Sen tillbaka då inte regnade, men ganska kort stund då kom regn då blev man våt men jag har paraply.
Var på parken till kl halv elva ungefär och sen åkte t-bana till gamla stan och gick på gaybar som heter Lino.
Vi fick stå och vänta tills kom inne i 1 timme. Jobbig. Till slut fick vi inne, äntligen!
Festade fram till kl halv 5. Vi som trodde att t-bana var sjävklart öppna för vi var i huvudstad men nej. Så var vi tvungen att gå till bussen. Äntligen var jag hemma halv sex och sov ett par timmar och vaknade för att packa å åka hem.
Bakis och somnade på Swebus.

Här kommer några bilder från EuroPride


   Schlager och parken


   Paraden

långkö i Lino



Pride i Köpenhamn väntar, längtar! Hoppas bättre väder


Kommentarer
Postat av: Fredde

Härligt, ser ut som du haft skojigt ;)

Puss

Postat av: Jinna

Tack mycket! :) Förresten, ett tips om du råkar glömma din kamera så kan du alltid använda din mobil. Bättre lite suddiga foto än inget alls, ellerhur?

2008-08-04 @ 21:02:26
URL: http://www.jinna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback